ÁSZF
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
1. A SZOLGÁLTATÓ
·
A www.bioforras.hu
online áruházat Kondor László egyéni vállalkozó (továbbiakban:
"Szolgáltató").
·
A
Szolgáltató székhelye: 1173 Budapest Tápiószele utca 20/a
·
A
szolgáltató adószáma: 62548726-2-42, nyílvántartási száma: 1896131
·
A
Szolgáltató adatvédelmi nyilvántartási azonosítója: NAIH- 103994/2016.
·
A
Szolgáltató Bankszámla adatai: CIB Bank 10700615-69526741-51100005
a http://bioforras.hu címen elérhető honlapján
(„Honlap”) üzemelteti a Szolgáltató által forgalmazott termékek
interneten keresztül történő értékesítése érdekében.
A
Webáruház működtetése elektronikus kereskedelmi szolgáltatásnak minősül. A
Webáruház igénybevételére vonatkozó feltételeket, valamint a Szolgáltató és a
Vásárlók jogait, kötelezettségeit a jelen Általános Szerződési Feltételek („ÁSZF”)
határozzák meg.
2.
REGISZTRÁCIÓ, SZOLGÁLTATÁS IGÉNYBE VÉTELE
A Honlap tartalmának
megtekintéséhez, valamint a Holnapon történő megrendeléshez a regisztráció nem
kötelező, így a Vásárló regisztráció nélkül is tud megrendelést leadni a
Honlapon eladásra meghirdetett termékekre. Ha a Vásárló regisztrálni kíván,
akkor a Honlap felső részén megtalálható „Regisztráció” gombra kattintást
követően vagy a vásárlási folyamat során megjelenő regisztrációs felület
értelemszerű kitöltésével tud. A Webáruházba
a Honlapon lehet regisztrálni, ehhez a Vásárlónak a következő adatokat kell
megadnia: vezetéknevét és keresztnevét, e-mail címét, telefonszámát, lakcímét.
A regisztráció során megadott lakcímet a Webáruház alapértelmezett szállítási
címként kezeli, melyet a Vásárló utóbb módosíthat . Vállalkozás részére történő
vásárlás esetében a cégnevet is fel kell tüntetni a regisztrációs adatoknál. A
regisztrációt követően azonnal elkészül a Vásárló személyes fiókja, ennek
megtörténtéről legkésőbb 1 órán belül értesítőt kap az általa megadott e-mail
címre. A Vásárló a regisztráció során dönthet arról is, hogy fel kíván-e
iratkozni a Szolgáltató elektronikus hírlevelére és ezzel igénybe veszi az
áruház személyre szabott ajánlatainak lehetőségét is. Vásárló vállalja, hogy a
regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak
érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.
A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért
kizárólag a Vásárló a felelős. Amennyiben a Vásárló tudomást szerez arról, hogy
a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy
hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig
feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon
visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a Szolgáltatót.
Vásárló jogosult a regisztrációját
bármikor törölni az info@bioforras.hu e-mail címre küldött üzenettel. Az üzenet
megérkezését követően Szolgáltató köteles haladéktalanul gondoskodni a
regisztráció törléséről. Vásárló felhasználói adatai a törlést követően azonnal
eltávolításra kerülnek a rendszerből ,ennek megtörténtéről visszaigazolást
küld a Vásárló által megadott e-mail címre. A fiók törlése azonban nem érinti a már leadott
rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi
ezen adatok törlését. Az eltávolítás után a Felhasználói adatok visszaállítására
többé nincs mód, új regisztráció szükséges! Vásárló egyetértése esetén elfogadja a
jelen ÁSZF és a Webáruház működéséhez kapcsolódó adatkezelésre vonatkozó
adatvédelmi nyilatkozat rendelkezéseit.
A Vásárló a
Webáruházzal kapcsolatos kérdéseivel, valamint személyes adatainak a
Webáruházzal kapcsolatban történő kezelésével, így különösen személyes
fiókjának törlésével kapcsolatban a bioforras2@gmail.com címre küldött elektronikus
levélben, illetve Webáruház Ügyfélszolgálati elérhetőségein nyitvatartási időben
fordulhat a Szolgáltatóhoz.
A szerződés nyelve magyar. A megrendelés interneten kötött, de nem aláírt
szerződésnek minősül, melynek tartalma iktatásra, archiválásra kerül, és
utólagosan hozzáférhető, visszakereshető. Az iktatási szám minden esetben a
megrendelés azonosítószáma. A bioforras.hu oldalon az árak forintban értendők,
az áfát tartalmazzák.
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet értelmében a vásárló indoklás nélkül
elállhat a vásárlástól a kézhezvételtől (termék átvételétől) számított 14 napon
belül. A vásárló elállási jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján,
e-mailben, webáruházban a „TERMÉKEK VISSZAKÜLDÉSE” gomb rákattintása után
értelemszerűen kitöltött nyilatkozattal , illetőleg a 45/2014. (II. 26.) Korm.
rendelet 2. számú mellékletében található nyilatkozat-minta felhasználásával
gyakorolhatja. A Vásárló elállása esetén
a Megrendelt Termékek Szolgáltatóhoz történő visszajuttatásának költsége
(ideértve különösen a postai díjakat) a Vásárlót terheli. A Szolgáltató
haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozat és a visszaküldött termék
kézhezvételét követő 14 (tizennégy) napon belül postai kifizetési utalvány
útján téríti vissza a Vásárlónak a kifizetett vételárat és a szállítási
költséget. A Szolgáltató a visszatérítés összegét mindaddig visszatarthatja,
amíg a Megrendelt Terméket vissza nem kapja, vagy a Vásárló nem igazolta hitelt
érdemlően, hogy visszaküldte; a Szolgáltató a kettő közül a korábbi időpontot
veszi figyelembe.
Amennyiben
a Vásárló elállási nyilatkozatában megadja bankszámlaszámát, a számlakezelő bank
nevét és a kifizetett vételár banki átutalását kéri, úgy a Szolgáltató a
kifizetett vételárat az elállási nyilatkozat és a visszaküldött termék
kézhezvételét követő 14 (tizennégy) napon belül téríti vissza. Utánvéttel visszaküldött csomagok
átvételére nincs lehetőségünk.
A Vevő elállási jogát nem
gyakorolhatja a 45/2014. Korm. rendelet 29. §-ában foglaltak esetén, így
különösen
o olyan nem előre gyártott termék
esetében, amelyet a vásárló utasítása alapján vagy kifejezett kérésére
állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a vásárló
személyére szabtak (pl. fotókönyv, gravírozás);
o romlandó vagy minőségét rövid ideig
megőrző termék tekintetében;
o olyan zárt csomagolású termék
tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő
felbontása után nem küldhető vissza;
o olyan termék tekintetében, amely
jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
o lezárt csomagolású hang-, illetve
képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele
tekintetében, ha az átadást követően a vásárló a csomagolást felbontotta;
o hírlap, folyóirat és időszaki lap
tekintetében (az előfizetéses szerződések kivételével)
o a nem tárgyi adathordozón nyújtott
digitális adattartalom tekintetében, ha a Szolgáltató a vásárló kifejezett,
előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a vásárló e
beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a
teljesítés megkezdését követően elveszíti elállási / felmondási jogát.
Szolgáltató követelheti az áru
nem rendeltetésszerű használatából fakadó károk megtérítését.
Ha a Vevő
webáruházunkban szolgáltatás nyújtására irányuló szerződést kötött, elállás
helyett felmondásra jogosult. Felmondási jogát a szolgáltatás nyújtására
irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított 14
napon belül gyakorolhatja. Felmondási jogát nem gyakorolhatja szolgáltatás
nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését
követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes
beleegyezésével kezdte meg, és tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének
teljesítését követően felmondási jogát elveszíti.
A megrendelt termékek hibája esetén a Vevő a Polgári Törvénykönyvről szóló
2013. évi V. törvény rendelkezései alapján kellékszavatossági igényt
érvényesíthet a Szolgáltatóval szemben. A kellékszavatossági igénye
érvényesítése során a Vevő kérheti a hibás termék kijavítását vagy
kicserélését, kivéve, ha a kijavítás vagy kicserélés lehetetlen, vagy a Szolgáltató
számára aránytalan többletköltséggel járna. Ha a Vevő a kijavítást, vagy a
kicserélést nem kérte illetve kérhette, arányos árleszállítást igényelhet, a
terméket a Szolgáltató költségére kijavíthatja, illetve kijavíttathatja, vagy
elállhat a szerződéstől, ha a kijavítást vagy kicserélést a Szolgáltató nem
vállalta, nem tudta elvégezni, vagy ha a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő
érdeke megszűnt. Az érdekmúlás érdemi bizonyítása a Vevő kötelessége.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A Vevő a választott
kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét
azonban viselnie kell, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató
adott okot. A Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de
legkésőbb a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. A szerződés
teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl szavatossági igényét
már nem érvényesítheti. A teljesítéstől számított 6 hónapon belül
kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén, továbbá a számla,
vagy annak másolata felmutatásán/megküldésén túl nincs egyéb feltétele. A
teljesítéstől számított 6 hónap leteltét követően azonban már a Vevő köteles
bizonyítani, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában megvolt.
Kellékszavatosság helyett a Vevő a gyártóval vagy forgalmazóval szemben
termékszavatossági igényt is érvényesíthet. Termékszavatosság esetén a Vevő
kizárólag a hibás termék kicserélését (kijavítását) igényelheti. A termék akkor
hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban
foglalt tulajdonságokkal. A termék hibáját ebben az esetben a Vevőnek kell
bizonyítania. A termékszavatossági igény a forgalomba hozataltól számított 2
éven belül érvényesíthető. A gyártó/forgalmazó csak akkor mentesül a
termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a terméket nem
üzleti tevékenysége körén belül gyártotta, illetve hozta forgalomba; vagy a
hiba a tudomány és technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában
nem volt felismerhető; vagy a termék hibája jogszabály, illetve kötelező
hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak/forgalmazónak elegendő egy
okot bizonyítania.
Kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan
nem érvényesíthető.
A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet mellékletében meghatározott tartós
fogyasztási cikkek hibája esetén az átvételtől számított 1 éven belül jótállási
igényt érvényesíthet a Szolgáltatóval szemben (feltéve, ha e Korm. rendelet
értelmében fogyasztónak minősül). A Szolgáltató csak abban az esetben mentesül
a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés
után keletkezett. Jótállási igényét a Vevő a kellékszavatosságnál kifejtettek
szerint érvényesítheti, azzal a kivétellel, hogy a tartós fogyasztási cikk
hibája esetében az átvételtől számított 3 munkanapon belül érvényesített
csereigény esetén a terméket kicseréljük ha a meghibásodás a rendeltetésszerű
használatot akadályozza (ha a termék a Szolgáltató üzletében / raktárában
rendelkezésre áll), valamint ezen túli bejelentés esetén törekszünk arra, hogy
a kijavítás, illetőleg a kicserélés 15 napon belül sor kerüljön. Kijavítás
iránti igényét a jótállási jegyen feltüntetett garanciális szerviznél
(javítószolgálatnál) közvetlenül is érvényesítheti. Ugyanazon hiba miatt
kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási
igényt egyszerre nem érvényesíthet. A jótállásból fakadó jogok azonban a Vevőt
a kellékszavatosság és termékszavatosság útján érvényesíthető jogosultságaitól
függetlenül megilletik.
3. WEBÁRUHÁZBAN
FELTÜNTETETT TERMÉKEK ÉS ÁRAK, VÁSÁRLÁS MENETE
Rendeléseket Szolgáltató a www.bioforras.hu
webáruházban fogad. Telefonon leadott rendeléseket a Szolgáltató kizárólag itt
fogad : ÜGYFÉLSZOLGÁLAT ( Elérhetőség: INFORMÁCIÓ-ÜGYFÉLSZOLGÁLAT menügomb
alatt található ) , ez esetben termékinformációk tekintetében -árak, kiszerelés
stb . - a honlapon feltüntetett információk az irányadók. A rendelésekkel
kapcsolatos tájékoztatásokat a Szolgáltató elektronikus úton küldi el a Vevők
részére. A termék(ek) kosárba tételét
követően átvételi és fizetési mód választandó. A „RENDELÉS MEGERŐSÍTÉSE” gomb
megnyomásával a Vevő ajánlatot tesz, melyre a megrendeléstől számított 24 órán
belül automatikusan visszaigazolást küldünk. A visszaigazolás minden esetben
tartalmazza a választott átvételi és fizetési módot, a rendelés értékét, termék
megnevezést, cikkszámot, darabszámot, megrendelő nevét, e-mail címét,
telefonszámát, web azonosítóját. Amennyiben a visszaigazolás – mely tartalmazza
a megrendelés feltételeit - nem érkezik meg, a fogyasztó mentesül az ajánlati
kötöttség alól. A rendelés leadása előtt a Vevőnek van lehetősége a
regisztrációkor megadott adatok módosítására a módosult adatok felülírásával és
rögzítésével. A
Termékek mellett az adott időpontban érvényes bruttó ár szerepel, amely végső
fogyasztói árnak tekintendő. A termékek mellett feltüntetett vételár nem tartalmazza a kiszállítás
költségét, a szállítási költség külön kerül felszámításra.
Az
árkedvezménnyel forgalmazott Termékek esetében az árkedvezmény ténye és
százalékos mértéke kerül feltüntetésre. A Termékek részletes ismertetésénél az
eredeti bruttó ár is szerepel.
A
papíralapú kuponok webáruházban való érvényesítésére , törzsvásárlói kedvezmények
érvényesítésére, pontgyűjtő akciókról információra mindenkor az aktuális INFORMÁCIÓ
- KEDVEZMÉNYES VÁSÁRLÁS tájékoztató menüpont az irányadó. A Termékek árainak
megváltoztatására vonatkozó jogot a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy az
árváltoztatás a Webáruházban való megjelenéssel egyidejűleg válik hatályossá.
Az árváltoztatás nem befolyásolja a hatályba lépést megelőzően megrendelt
Termékek árát. A Szolgáltató megtesz mindent azért,
hogy az oldalain megjelenő adatok (termékek ára, elérhetősége, leírása, stb.) a
lehető legpontosabbak legyenek. Amennyiben
a Szolgáltató minden gondossága ellenére
hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan
téves így például a Termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától
jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő 0 Ft-os vagy 1 Ft-os
árra, akkor a Szolgáltató NEM KÖTELES a Terméket hibás áron szállítani, hanem
jogosult felajánlani a helyes áron történő szállítást. A helyes ár ismeretében,
a helyes árról történő tudomásszerzéstől számítva 14 (tizennégy) napon belül, a
Vásárló elállhat vásárlási szándékától. Szolgáltató rendszeresen
frissíti a Webáruházban a Termékeket ábrázoló képeket, ugyanakkor előfordulhat,
hogy azok aktuális csomagolása a Webáruházban látható csomagolástól eltér,
különösen akkor, ha a Termék beszállítója akciót, szezonális marketingkampányt
tart, ebből kifolyólag Szolgáltató felhívja a figyelmet arra hogy, a termékek mellett feltüntetett képek több esetben csak illusztrációk,
minden esetben a termékleírás tartalmazza a termék jellemzőit. Az ilyen jellegű külsődleges
eltérésekért a Szolgáltató nem vállal felelősséget Az esetlegesen előforduló hibákért
a Szolgáltató felelősségére a 45/2014. (II. 26.) kormányrendeletben és a
Ptk.-ban rögzített rendelkezések irányadóak.
A
webáruházunk felépítése kényelmes és gyors tájékozódási lehetőséget biztosít a
vásárlók számára. Képpel ellátott kategóriák
segítségével könnyedén navigálhat az áruházban. Megrendelések leadására minden nap
0-24 között lehetőség van. A Termékekre rákattintva megjelennek azok
lényeges jellemzői, cikkszámuk, rövid leírásuk, és az, hogy aktuálisan
elérhetőek-e a raktárból. Az áruházban található termékek között a bal oldali
termékkategóriák menüsor illetve a
középen megjelenő képekkel ellátott termékkategóriák segítségével is böngészhet.
A WEBÁRUHÁZ gomb rákattintásával először az áruházban található kategóriákat
láthatja. Ha olyan kategóriába lép, ahol termékek találhatók, akkor ott
megtekintheti a termékek rövid leírását, árát, egyéb választható
tulajdonságait., itt egy termékből több darab kosárba helyezése a termék alatt
megjelenő kosár gomb többszöri rákattintásával lehetséges. A termékekre rákattintva bővebb tájékoztatást
talál a termékről illetve itt a darabszám számszerűen kiválasztható nyilak
segítségével és a "kosárba " gombra kattintva a
terméket itt is a kosárba helyezheti. Ha az adott kategóriában lévő összes
termék nem fér ki egy oldalra akkor a termékek alatt lévő számok segítségével
lapozhat. Ha ár, cikkszám vagy névsor
szerint kívánja rendezni a kategória termékeit a termékek felett lévő
„RENDEZÉS” funkció legördülő menüjében teheti ezt meg. Lehetőség van keresésre
a honlap felső oldalán megjelenő „KERESÉS” rubrika kitöltésével. Keresés esetén
csak a kereső szót vagy szó töredéket kell megadnia és ha valamely termék
megfelel ennek, akkor a rendszer megjeleníti. A keresés eredményeképpen a
termékeknél, mint a termékkategóriák esetén, lehetőség van lapozásra és a
termék részletes tulajdonságainak megtekintésére is. A kosár tartalmát a jobb felső
sarokban a "Kosár megtekintése" blokk segítségével is ellenőrizheti.
Itt módosíthatja azt, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván
rendelni, illetve törölheti az adott tételt. Lehetőség van a kosár teljes kiürítésére
is.
A megjelenő felületen Vásárló
választhat, hogy
·
amennyiben
regisztrált felhasználója a Honlapnak, úgy belép az oldalra a „Regisztrált vásárló” mező jelölésével, belépési adatait
megadva, vagy
·
az „Új
vásárlói fiók létrehozása” mező bejelölésével regisztrál a Honlapon adatainak
megadásával vagy
·
„Vásárlás
vendégként” bejelöléssel megadja a rendelés teljesítéséhez szükséges adatokat.
Ha Ön
regisztrált vásárló, de elfelejtette jelszavát, használja a jelszó
emlékeztetőt. Ha itt megadja a regisztrált e-mail címét, akkor a jelszavát
e-mailben elküldjük Önnek.
Az adott áru
megrendelésének időpontja az az időpont, amikor megrendelését az áruházon
keresztül eljuttatja a
kereskedőhöz. Megrendelése általában akkor lép életbe, ha online megrendelését
e-mail-ben vagy telefonon is visszaigazolják kollégáink. Az áruházi rendszer
által küldött automata visszaigazolás nem egyenértékű a fent említett
visszaigazolással. Lejjebb
görgetést követően a Vendég Vásárló a „Szállítási és fizetési módok” részre érkezik.
Ha pedig a Vásárló regisztrált a Honlapon, akkor a bejelentkezést követően tud
a „Szállítási és fizetési módok” felületre eljutni.
Vásárló a
„Szállítási és fizetési módok” felületen választani tud a fizetési módok és a
szállítási módok között. A szállítási
információk megadásával a Vásárló a kiszállítási lehetőségek közül választhat.
A Megrendelt Termékek kiszállítása kizárólag Magyarország területén lehetséges.
A megrendelés folyamata során a Vásárlónak meg kell adnia azt a szállítási
címet, amelyen a Megrendelt Termékeket át kívánja venni. Kérjük minden esetben
olyan szállítási címet adjon meg ( ez akár munkahelyi cím is lehet ) ahol
biztosan át tudja venni a csomagot Ön ,vagy az Ön által erre feljogosított
személy. Megrendelésenként csak egy szállítási cím adható meg.
A
szállítási információk tartalmazzák a kiszállítási költségekre vonatkozó
mindenkori információkat. A szállítási idővel kapcsolatosan rendeléskor csak az
adott termékekre való rákattintással ,a terméklapon feltüntetett becsült
szállítási idő megtekintésével tud informálódni a Vásárló. Ha több terméket
szeretne megrendelni egyidejűleg , úgy a szállítás ideje a vásárolni kívánt
termékek közüli legkésőbbi feltüntetett időpontot kell alapul venni. A Szolgáltató minden tőle telhetőt megtesz annak érdekében, hogy a vásárlók
által megrendelt termékeket a megrendelésben rögzített határidőn belül
leszállítsa. Ha a megrendelt termék nem áll rendelkezésre, a Szolgáltató erről
haladéktalanul tájékoztatást küld.
Fizetési módok a következőek:
a) Készpénzzel, Bank-kártyával a helyszínen a
Vásárló által megjelölt személyes átvétel helyszínén.
b) Előre utalással: Vásárló a
megrendelt termékek árát azok kiszállítását, illetve átvételét megelőzően
fizeti meg az Eladó részére az 1. pontban megjelölt bankszámlára átutalással.
Ezen fizetési mód választása esetén a Vásárló mindenképp várja meg, amíg az
Eladó visszaigazolja a megrendelést, addig semmiképp ne indítsa el az utalást.
Eladó a megrendelt terméket a vételár számláján történő jóváírását követően
adja át a futárszolgálatnak illetve személyes átvétellel történő rendelés
esetén pedig értesíti a Vásárlót arról, hogy megrendelése az üzletben mely
időponttól átvehető.
c) Fizetés utánvétellel készpénzben
a futárnak: A Vásárló a megrendelés végösszegét közvetlenül a futárnak
teljesíti készpénzben az áru átvételekor, magyar forintban.
A vételár teljes kifizetéséig a
termék a Szolgáltató tulajdonában marad. Ha a termék a vételár teljes
kifizetését megelőzően mégis – bármely okból – a Vásárló birtokába kerül,
felelősséggel tartozik a Szolgáltató irányába mindazon károk tekintetében,
amelyek megtérítésére senkit nem lehet kötelezni.
Ha Vásárló választott a
rendelkezésre álló lehetőségek közül és mindent rendben talált a
megrendelésével és a rendelni kívánt termékekkel kapcsolatban, akkor a „RENDELÉS
MEGERŐSÍTÉSE” gombra kattintva megrendelheti a kívánt termékeket. A „WEBÁRUHÁZ”
gombra kattintva a Vásárló visszaléphet a kosár összesítését tartalmazó
ellenőrző felületről, és folytathatja tovább a vásárlást.
Az „FIZETÉS” összesítő felületen a
Vásárlónak lehetősége van ellenőrizni a megrendelését, így különösen az általa
megadott adatokat, a megrendelni kívánt terméket, annak árát, az általa
választott fizetési és szállítási módot.
A Vásárlónak az ellenőrző felületen
továbbá lehetősége van megrendeléséhez megjegyzést fűzni a „MEGJEGYZÉS A
MEGRENDELÉSHEZ” blokkban. Itt a Megrendelt Termékek szállítása kapcsán az
átvételre jogosult személyként a szállítási címben megadottakon túl további
személyeket, valamint a szállítási idejére és módjára vonatkozó egyéni
igényeket is megjelölhet a Vásárló.
A megrendelés elküldéséhez a
Vásárlónak ezen a felületen található jelölőnégyzet kipipálásával el kell
fogadnia jelen ÁSZF-et, ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓT . Ha Vásárló választott a
rendelkezésre álló lehetőségek közül és mindent rendben talált a
megrendelésével és a rendelni kívánt termékekkel kapcsolatban, akkor a
„RENDELÉS MEGERŐSÍTÉSE” gombra kattintva megrendelheti a kívánt termékeket. A
„WEBÁRUHÁZ” gombra kattintva a Vásárló visszaléphet a kosár összesítését
tartalmazó ellenőrző felületről, és folytathatja tovább a vásárlást.
A Megrendelés
véglegesítéséről Szolgáltató visszaigazoló e-mailt küld a Vásárló által
megadott elektronikus levelezési címre, legkésőbb 1 (egy) órán belül. Ebben az
elektronikus levélben található a Megrendelés egyedi azonosítója. A
visszaigazoló e-mail egyben a Megrendelés elfogadásának minősül. A
visszaigazoló e-mail a Webáruház működéséről szóló tájékoztató elérhetőségét is
tartalmazza. Ha Vásárló
rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz észre a
visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül
jeleznie kell a Szolgáltató felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének
elkerülése érdekében.
A rendelés feladása tehát a „RENDELÉS
MEGERŐSÍTÉSE” gombra kattintással történik, ami Vásárló számára fizetési
kötelezettséget keletkeztet.
A Megrendeléssel a Vásárló
hozzájárul, hogy a Szerződés teljesítése és annak figyelemmel kísérése érdekében
a Szolgáltató továbbítsa a Futárszolgálat felé a Vásárló nevét, a megjelölt
szállítási címet, a Megrendelés azonosítóját és összegét, a Vásárló
regisztráció során megadott mobiltelefonszámát és e-mail címét.
A
Webáruházból egy Megrendelés alkalmával csak háztartási mennyiségű, bruttó 50.000
Ft-ot (ötven ezer forintot) meg nem haladó összegű Megrendelés teljesítését
vállalja a Szolgáltató. Ezen értékhatár felett előzetes egyeztetés szükséges ,
amelyben elsősorban a szállítási időt szükséges letisztázni. A Szolgáltató
tájékoztató levelet küld a Vásárló részére, amint a Megrendelt Termékeket
tartalmazó csomag összeállításra került, ebben megadva azon elérhetőséget,
amelyen a Vásárló a nyomon tudja követni a Megrendelés menetét.
A
Megrendelés aktuális állapota mindenkor megtekinthető a Vásárló személyes
fiókjába történő belépéssel.
4. A SZERZŐDÉS
LÉTREJÖTTE, JELLEMZŐI
A Szolgáltató visszaigazoló
e-mailje a Megrendelés hatályos elfogadásának minősül, és szerződés („Szerződés”)
jön létre a Megrendelt Termékek vonatkozásában a Vásárló és a Szolgáltató között.
A Szerződés alapján a Szolgáltató eladja a Megrendelt Termékeket a Vásárlónak,
valamint azok elszállításáról is gondoskodik a Vásárló által megjelölt
szállítási címre, a Vásárló pedig köteles a Megrendelt Termékeket átvenni, a
vételárat és a szállítási költséget
megfizetni.
A jelen pontban foglalt kötelmek az adott szolgáltatás teljesítésével szűnnek
meg.
A
Szerződés határozott időre szól és megszűnik, ha a 2. pontban meghatározott,
valamint a Szerződésből fakadó egyéb kötelmek megszűnnek, és a felek egyike sem
él elállási jogával. A Szerződést megszünteti, ha valamelyik fél a Szerződésben
foglaltak szerint gyakorolja elállási jogát. A Szerződés megszűnése vagy
megszüntetése a Szerződésből fakadó kellékszavatossági és termékszavatossági,
valamint egyéb szabályozott esetekben a jótállási igényeket nem érinti.
A
Vásárló a Megrendelt Termékek szállítási költségének megfizetésére köteles a 6.
pontban foglaltaknak megfelelően.
A
Szerződés távollevők között, magyar nyelven létrejött szerződésnek minősül.
A
Szerződés nem minősül írásba foglaltnak , de iktatásra kerül elektronikus
rendszerünkben .
5.
A MEGRENDELT TERMÉKEK SZÁLLÍTÁSA ÉS ÁTVÉTELE
a.) A
Szolgáltató a Megrendelt Termékeket a Magyar Posta közreműködésével és Saját céges szállítással szállítja
el a Vásárló által megadott szállítási címre. A Szolgáltató Postai szállítás
érdekében a szállításhoz és a kézbesítéssel kapcsolatos tájékoztatáshoz
szükséges adatokat a Magyar Posta rendelkezésére bocsátja.
Házhoz szállítás esetén a Csomag
átvételére a címzettként megjelölt személyen túl a vele egy háztartásban élő
hozzátartozói, ezek távolléte esetén pedig a címzettként megjelölt személy szomszédjai
is jogosultak, ha erre megrendeléskor a címzett/ Vásárló kifejezetten írásban
engedélyt adott. Amennyiben a szállítási címnél cég neve van feltüntetve, úgy a
cég vezető tisztségviselője mellett egyéb jogosult átvevőnek minősül a cég
székhelyén vagy telephelyén tartózkodó olyan személy, aki az átvétel tényét
aláírásával és cégbélyegző használatával igazolni tudja. Ha a Vásárló a
Megrendelés során a jelen pontban meghatározott személyek egy részét ki kívánta
zárni a Csomag átvételére jogosultak köréből és/vagy a jogosultak körébe
egyébként nem tartozó további személyt jelölt meg a Csomag átvételére
jogosultként, úgy ezen igényét a Szolgáltató továbbíthatja a Magyar Posta felé, de
a Szolgáltató az igény teljesüléséért felelősséget nem vállal. A
Magyar Postai futár nem a Szolgáltató alkalmazottja, tehát a csomag tartalmához nem férhet
hozzá, lezárt dobozt, vagy borítékot ad át, amelyben a számla megtalálható. A
számla a rendeléskor megjelölt fizetendő összegnek megfelelően kerül
kiállításra, amit átvételkor tud a Vásárló kiegyenlíteni a futárnak készpénzben
vagy egyéb módon, amelyet a megrendelés során választott.. Bármilyen esetleges
mennyiségi, minőségi reklamáció esetén Szolgáltató munkatársai készséggel
segítenek, azonban a futár ilyen esetben nem jogosult eljárni.
Postai házhoz szállítás
során a Magyar Posta a Csomag kézbesítését legfeljebb kétszer kísérli meg, Vállalkozó saját szállítása esetén szintén kétszer megkísérli a csomagot kiszállítani a Megrendelőnek ha a
Csomag kézbesítése bármely szállítási módnál másodjára is sikertelen marad, úgy Postai szállításkor csak a postai
értesítésben megjelölt postán, Saját szállításkor Vállalkozó a Megrendelő lakhelyéhez legközelebbi Üzletében lehet azt átvenni, a második sikertelen
kézbesítéstől számított 10 (tíz) munkanapon belül.
Ha a
Vásárló elmulasztja a 10 (tíz) munkanapos határidőben átvenni a Csomagot, a futár a terméket visszaszállítja Szolgáltatóhoz és a Szolgáltató azt
továbbértékesítheti, a megrendelést pedig törölheti. A Szolgáltató a Vásárló megadott e-mail címére
küldött elektronikus levélben küldi meg elállásra vonatkozó nyilatkozatát.
Abban az esetben, ha a Vásárló utólag mégis
kéri a termék újbóli kiszállítás, köteles az új kiszállítás költségét
megfizetni a Szolgáltató részére, illetve a Vásárló köteles átutalással előre
kifizetni a megrendelésének értékét.
A csomag átvételekor a futár jelenlétében a Vásárló köteles ellenőrizni annak külső sértetlenségét. Ha a csomag kívülről szemmel láthatóan sérült, kérjük, ne vegye át a csomagot!
Amennyiben nem látható a csomagon sérülés és átvette csomagját de a benne lévő rendelt termékek láthatóan sérültek, kérjük 2 munkanapon belül vegye fel velünk a kapcsolatot mert
az átvételt követően észlelt sérülésért ezen időn túlmenően Szolgáltató továbbiakban felelősséget nem vállal!
Az esetleges további reklamációk érvényesítése érdekében, kérjük őrizze meg a csomag kifizetését igazoló bizonylatot.
A
szállítással, a Házhoz-szállítással, kapcsolatos kérdések vonatkozásában Vállalkozó Ügyfélszolgálata és a
Magyar Posta központi ügyfélszolgálata szolgál információkkal (Magya Posta :hétfőtől
szerdáig és pénteken 8:00 és 17:00 között, csütörtökön 8:00 és 20:00 között a
06-40-464-646 telefonszámon).
b.) Személyes átvétel : Személyes átvétel
esetén a megrendelt termékeket a számlázott tárgyú e-mail küldési időpontjától
számítva 72 órán belül lehet átvenni a Szolgáltató erre kijelölt üzleteiben, az
adott üzlet nyitvatartási idejében. Amennyiben Vásárló értesítést követő 72
órán belül nem jelentkezik a csomag átvételével kapcsolatosan, munkatársaink
újra értesítik a csomag átvételi lehetőségéről , viszont ha erre az értesítésre
sem sikerül kapcsolatba kerülni a Vásárlóval, Szolgáltató fenn tartja a jogot a
csomag tartalmának értékesítésére, abban az esetben ha a Vásárló banki előre
utalás- fizetési módot választotta Szolgáltató ez esetben visszautalja az
érkező számlaszámra a csomagért előre kifizetett összeget, és a rendelést
lezártnak tekinti.
6. SZÁLLÍTÁSI KÖLTSÉG
A kiszállításra vonatkozó érvényes
díjak folyamatosan megtekinthetőek a Honlap „Információ” menüpontjában, a
„Szállítási Információk” címszó alatt. A személyes átvétel ingyenes.
7. SZÁLLÍTÁSI HATÁRIDŐ
A megrendelés kiszállításának
határideje „KÉSZLETEN” jelzett termékeinknél 1-3 munkanap, Az „ELFOGYOTT (3-6
NAP)” és „ELFOGYOTT (6-10 NAP) „ jelzésű termékeknél a jelzett időpont a
kiszállítás becsült határideje. Szolgáltató igyekszik a rendelt termékeket a
lehető legkevesebb határidővel teljesíteni , viszont Önhibáján kívüli okokból
(pl.: gyártói készlethiány , termék megszűnés) nem vagy lassabban teljesíthető
rendelések kiszállításáért nem vállal felelősséget.
Szolgáltató – Felek eltérő
megállapodásának hiányában - a szerződés megkötését követően késedelem nélkül,
de legkésőbb harminc napon belül köteles a fogyasztó rendelkezésére bocsátani
(kiszállítani) a terméket.
A Szolgáltató késedelme esetén a
fogyasztónak minősülő Vásárló jogosult póthatáridőt tűzni. Ha a Szolgáltató a
póthatáridőn belül nem teljesít, a fogyasztó jogosult a szerződéstől elállni.
A fogyasztó póthatáridő tűzése
nélkül akkor jogosult a szerződéstől elállni akkor, ha
a) a Szolgáltató a szerződés
teljesítését megtagadta; vagy
b) a szerződést a
felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél
fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna
teljesíteni
Szolgáltató a megrendelt
termékek kiszállításakor Vásárló részére, a kifizetés igazolására, a termékkel
együtt kinyomtatott számlát ad.
8. INFORMÁCIÓ,
REKLAMÁCIÓ, PANASZKEZELÉS
A
Vásárló a Webáruház működésével, a Megrendelésekkel kapcsolatos kérdéseivel és
esetleges panaszaival az alábbi elérhetőségeken keresheti meg a Szolgáltatót:
a.
levelezési cím: 1173 Budapest Ferihegyi út 81-83
b.
elektronikus levelezési cím: bioforras2@gmail.com
c.
telefonszám: +36 1 4038214
Telefonon
Szolgáltató munkanapokon 8 és 16 óra között érhető el .
A
telefonon tett panaszokat Szolgáltató azonnal megvizsgálja, majd szükség szerint és
a lehetőségekhez mérten orvosolja.
Amennyiben
a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet vagy a Szolgáltató részéről a
panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató haladéktalanul
jegyzőkönyvet vesz fel a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról. A
jegyzőkönyv másolati példányát a Szolgáltató legkésőbb 30 napon belül érdemi válaszához
mellékelve küldi meg a Vásárló részére.
Szolgáltató a
Vásárló által szóban tett vagy a Vásárló álláspontja szerint a Szolgáltató
által nem kielégítően kezelt panaszokra, valamint az írásban tett panaszokra
egyaránt azok beérkezését követő 30 (harminc) napon belül érdemben válaszol.
9. SZOLGÁLTATÓ EGYÉB JOGAI
A Szolgáltató fenntartja minden
jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a www.bioforras.hu domain nevére, az ehhez
tartozó aldomainekre, a Szolgáltató által foglalt minden más domainnévre, annak
aloldalakra, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos minden olyan
tevékenység, amely a Szolgáltató adatbázisának kilistázására, rendszerezésére,
archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul,
kivéve, ha erre a Szolgáltató külön engedélyt ad.
Külön megállapodás, vagy az erre a
célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a Szolgáltató által
rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a
Szolgáltató adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni,
vagy meglévő adatokat felülírni.
A Szolgáltatás igénybevételével
Vásárló elfogadja, hogy a Szolgáltató a Szolgáltatás igénybevétele során a
Vásárló által feltöltött adatokat a vonatkozó Adatvédelmi Tájékoztató keretei
között bármikor és bárhol, korlátozás és külön díj fizetése nélkül
felhasználhatja. Szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a
Vásárlók Honlapon történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is
módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Honlap első
használata alkalmával válnak hatályossá Vásárlóval szemben, azokat a módosítást
követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.
10.
EGYÉB RENDELKEZÉSEK
A jelen ÁSZF-ben kifejezetten nem rendezett
kérdésekben az alábbi jogszabályok rendelkezései megfelelően alkalmazandóak: a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V.
törvény
az
elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal
összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről 2001. évi CVIII. törvény;fogyasztóvédelemről
szóló 1997. évi CLV. törvény, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések
részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet az egyes tartós
fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.)
Korm. rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott
dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási
szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet.