ÁSZF
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
1. A
SZOLGÁLTATÓ
· A
www.bioforras.hu online áruházat Kondor László egyéni vállalkozó (továbbiakban:
"Szolgáltató").
· A Szolgáltató székhelye:
1173 Budapest Tápiószele utca 20/a
· A szolgáltató adószáma:
62548726-2-42, nyílvántartási száma: 1896131
· A Szolgáltató
adatvédelmi nyilvántartási azonosítója: NAIH- 103994/2016.
· A Szolgáltató Bankszámla
adatai: CIB Bank 10700615-69526741-51100005
a http://bioforras.hu címen elérhető honlapján („Honlap”)
üzemelteti a Szolgáltató által forgalmazott termékek interneten keresztül
történő értékesítése érdekében.
A Webáruház működtetése elektronikus kereskedelmi szolgáltatásnak minősül. A
Webáruház igénybevételére vonatkozó feltételeket, valamint a Szolgáltató és a
Vásárlók jogait, kötelezettségeit a jelen Általános Szerződési Feltételek („ÁSZF”)
határozzák meg.
2. REGISZTRÁCIÓ, SZOLGÁLTATÁS IGÉNYBE VÉTELE
A Honlap tartalmának megtekintéséhez, valamint a Holnapon történő megrendeléshez
a regisztráció nem kötelező, így a Vásárló regisztráció nélkül is tud
megrendelést leadni a Honlapon eladásra meghirdetett termékekre. Ha a Vásárló
regisztrálni kíván, akkor a Honlap felső részén megtalálható „Regisztráció”
gombra kattintást követően vagy a vásárlási folyamat során megjelenő
regisztrációs felület értelemszerű kitöltésével tud. A Webáruházba a
Honlapon lehet regisztrálni, ehhez a Vásárlónak a következő adatokat kell
megadnia: vezetéknevét és keresztnevét, e-mail címét, telefonszámát, lakcímét.
A regisztráció során megadott lakcímet a Webáruház alapértelmezett szállítási
címként kezeli, melyet a Vásárló utóbb módosíthat . Vállalkozás részére történő
vásárlás esetében a cégnevet is fel kell tüntetni a regisztrációs adatoknál. A
regisztrációt követően azonnal elkészül a Vásárló személyes fiókja, ennek
megtörténtéről legkésőbb 1 órán belül értesítőt kap az általa megadott e-mail
címre. A Vásárló a regisztráció során dönthet arról is, hogy fel kíván-e
iratkozni a Szolgáltató elektronikus hírlevelére és ezzel igénybe veszi az
áruház személyre szabott ajánlatainak lehetőségét is. Vásárló vállalja,
hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti
annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek
legyenek. A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban
tartásáért kizárólag a Vásárló a felelős. Amennyiben a Vásárló tudomást szerez
arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik
személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha
pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen
módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a Szolgáltatót.
Vásárló jogosult a regisztrációját bármikor törölni az info(kukac)bioforras.hu e-mail
címre küldött üzenettel. Az üzenet megérkezését követően Szolgáltató köteles
haladéktalanul gondoskodni a regisztráció törléséről. Vásárló felhasználói
adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből ,ennek
megtörténtéről visszaigazolást küld a Vásárló által megadott e-mail
címre. A fiók törlése azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez
kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok
törlését. Az eltávolítás után a Felhasználói adatok visszaállítására többé
nincs mód, új regisztráció szükséges! Vásárló egyetértése esetén elfogadja
a jelen ÁSZF és a Webáruház működéséhez kapcsolódó adatkezelésre vonatkozó
adatvédelmi nyilatkozat rendelkezéseit.
A Vásárló a Webáruházzal kapcsolatos kérdéseivel, valamint személyes adatainak
a Webáruházzal kapcsolatban történő kezelésével, így különösen személyes
fiókjának törlésével kapcsolatban a bioforras2(kukac)gmail.com címre küldött
elektronikus levélben, illetve Webáruház Ügyfélszolgálati elérhetőségein
nyitvatartási időben fordulhat a Szolgáltatóhoz.
A szerződés nyelve magyar. A megrendelés interneten kötött, de nem aláírt
szerződésnek minősül, melynek tartalma iktatásra, archiválásra kerül, és
utólagosan hozzáférhető, visszakereshető. Az iktatási szám minden esetben a
megrendelés azonosítószáma. A bioforras.hu oldalon az árak forintban értendők,
az áfát tartalmazzák.
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet értelmében a vásárló indoklás nélkül
elállhat a vásárlástól a kézhezvételtől (termék átvételétől) számított 14 napon
belül. A vásárló elállási jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján,
e-mailben, webáruházban a „TERMÉKEK VISSZAKÜLDÉSE” gomb rákattintása után
értelemszerűen kitöltött nyilatkozattal , illetőleg a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
2. számú mellékletében található nyilatkozat-minta felhasználásával
gyakorolhatja. A Vásárló elállása esetén a Megrendelt Termékek Szolgáltatóhoz
történő visszajuttatásának költsége (ideértve különösen a postai díjakat) a
Vásárlót terheli. A Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállási
nyilatkozat és a visszaküldött termék kézhezvételét követő 14 (tizennégy) napon
belül postai kifizetési utalvány útján téríti vissza a Vásárlónak a kifizetett
vételárat és a szállítási költséget. A Szolgáltató a visszatérítés összegét
mindaddig visszatarthatja, amíg a Megrendelt Terméket vissza nem kapja, vagy a
Vásárló nem igazolta hitelt érdemlően, hogy visszaküldte; a Szolgáltató a kettő
közül a korábbi időpontot veszi figyelembe.
Amennyiben a Vásárló elállási nyilatkozatában megadja bankszámlaszámát, a
számlakezelő bank nevét és a kifizetett vételár banki átutalását kéri, úgy a
Szolgáltató a kifizetett vételárat az elállási nyilatkozat és a visszaküldött
termék kézhezvételét követő 14 (tizennégy) napon belül téríti
vissza. Utánvéttel visszaküldött csomagok átvételére nincs lehetőségünk.
A Vevő elállási jogát nem gyakorolhatja a 45/2014. Korm. rendelet 29. §-ában
foglaltak esetén, így különösen
o olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a
vásárló utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan
termék esetében, amelyet egyértelműen a vásárló személyére szabtak (pl.
fotókönyv, gravírozás);
o romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék
tekintetében;
o olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely
egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem
küldhető vissza;
o olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az
átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
o lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel,
valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az
átadást követően a vásárló a csomagolást felbontotta;
o hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében (az
előfizetéses szerződések kivételével)
o a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális
adattartalom tekintetében, ha a Szolgáltató a vásárló kifejezett, előzetes
beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a vásárló e beleegyezésével
egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés
megkezdését követően elveszíti elállási / felmondási jogát.
Szolgáltató követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából fakadó
károk megtérítését.
Ha a Vevő webáruházunkban szolgáltatás nyújtására irányuló szerződést kötött,
elállás helyett felmondásra jogosult. Felmondási jogát a szolgáltatás
nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától
számított 14 napon belül gyakorolhatja. Felmondási jogát nem gyakorolhatja
szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének
teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a fogyasztó kifejezett,
előzetes beleegyezésével kezdte meg, és tudomásul vette, hogy a szolgáltatás
egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti.
A megrendelt termékek hibája esetén a Vevő a Polgári Törvénykönyvről szóló
2013. évi V. törvény rendelkezései alapján kellékszavatossági igényt
érvényesíthet a Szolgáltatóval szemben. A kellékszavatossági igénye
érvényesítése során a Vevő kérheti a hibás termék kijavítását vagy
kicserélését, kivéve, ha a kijavítás vagy kicserélés lehetetlen, vagy a
Szolgáltató számára aránytalan többletköltséggel járna. Ha a Vevő a kijavítást,
vagy a kicserélést nem kérte illetve kérhette, arányos árleszállítást
igényelhet, a terméket a Szolgáltató költségére kijavíthatja, illetve
kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől, ha a kijavítást vagy kicserélést
a Szolgáltató nem vállalta, nem tudta elvégezni, vagy ha a kijavításhoz vagy
kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Az érdekmúlás érdemi bizonyítása a Vevő
kötelessége. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A Vevő a
választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés
költségét azonban viselnie kell, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató
adott okot. A Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de
legkésőbb a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. A szerződés
teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl szavatossági igényét
már nem érvényesítheti. A teljesítéstől számított 6 hónapon belül
kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén, továbbá a számla,
vagy annak másolata felmutatásán/megküldésén túl nincs egyéb feltétele. A
teljesítéstől számított 6 hónap leteltét követően azonban már a Vevő köteles
bizonyítani, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában megvolt.
Kellékszavatosság helyett a Vevő a gyártóval vagy forgalmazóval szemben
termékszavatossági igényt is érvényesíthet. Termékszavatosság esetén a Vevő
kizárólag a hibás termék kicserélését (kijavítását) igényelheti. A termék akkor
hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban
foglalt tulajdonságokkal. A termék hibáját ebben az esetben a Vevőnek kell
bizonyítania. A termékszavatossági igény a forgalomba hozataltól számított 2
éven belül érvényesíthető. A gyártó/forgalmazó csak akkor mentesül a
termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a terméket nem
üzleti tevékenysége körén belül gyártotta, illetve hozta forgalomba; vagy a
hiba a tudomány és technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában
nem volt felismerhető; vagy a termék hibája jogszabály, illetve kötelező
hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak/forgalmazónak elegendő egy
okot bizonyítania.
Kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással
párhuzamosan nem érvényesíthető.
A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet mellékletében meghatározott tartós
fogyasztási cikkek hibája esetén az átvételtől számított 1 éven belül jótállási
igényt érvényesíthet a Szolgáltatóval szemben (feltéve, ha e Korm. rendelet
értelmében fogyasztónak minősül). A Szolgáltató csak abban az esetben mentesül
a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés
után keletkezett. Jótállási igényét a Vevő a kellékszavatosságnál kifejtettek
szerint érvényesítheti, azzal a kivétellel, hogy a tartós fogyasztási cikk
hibája esetében az átvételtől számított 3 munkanapon belül érvényesített
csereigény esetén a terméket kicseréljük ha a meghibásodás a rendeltetésszerű
használatot akadályozza (ha a termék a Szolgáltató üzletében / raktárában
rendelkezésre áll), valamint ezen túli bejelentés esetén törekszünk arra, hogy
a kijavítás, illetőleg a kicserélés 15 napon belül sor kerüljön. Kijavítás
iránti igényét a jótállási jegyen feltüntetett garanciális szerviznél
(javítószolgálatnál) közvetlenül is érvényesítheti. Ugyanazon hiba miatt
kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási
igényt egyszerre nem érvényesíthet. A jótállásból fakadó jogok azonban a Vevőt
a kellékszavatosság és termékszavatosság útján érvényesíthető jogosultságaitól
függetlenül megilletik.
3. WEBÁRUHÁZBAN FELTÜNTETETT TERMÉKEK ÉS ÁRAK, VÁSÁRLÁS MENETE
Rendeléseket Szolgáltató a www.bioforras.hu webáruházban
fogad. Telefonon leadott rendeléseket a Szolgáltató kizárólag itt fogad :
ÜGYFÉLSZOLGÁLAT ( Elérhetőség: INFORMÁCIÓ-ÜGYFÉLSZOLGÁLAT menügomb alatt
található ) , ez esetben termékinformációk tekintetében -árak, kiszerelés stb .
- a honlapon feltüntetett információk az irányadók. A rendelésekkel kapcsolatos
tájékoztatásokat a Szolgáltató elektronikus úton küldi el a Vevők
részére. A termék(ek) kosárba tételét követően átvételi és fizetési mód
választandó. A „RENDELÉS MEGERŐSÍTÉSE” gomb megnyomásával a Vevő ajánlatot
tesz, melyre a megrendeléstől számított 24 órán belül automatikusan
visszaigazolást küldünk. A visszaigazolás minden esetben tartalmazza a
választott átvételi és fizetési módot, a rendelés értékét, termék megnevezést,
cikkszámot, darabszámot, megrendelő nevét, e-mail címét, telefonszámát, web
azonosítóját. Amennyiben a visszaigazolás – mely tartalmazza a megrendelés
feltételeit - nem érkezik meg, a fogyasztó mentesül az ajánlati kötöttség alól.
A rendelés leadása előtt a Vevőnek van lehetősége a regisztrációkor megadott
adatok módosítására a módosult adatok felülírásával és rögzítésével. A
Termékek mellett az adott időpontban érvényes bruttó ár szerepel, amely végső
fogyasztói árnak tekintendő. A termékek mellett feltüntetett vételár nem
tartalmazza a kiszállítás költségét, a szállítási költség külön kerül
felszámításra.
Az árkedvezménnyel forgalmazott Termékek esetében az árkedvezmény ténye és
százalékos mértéke kerül feltüntetésre. A Termékek részletes ismertetésénél az
eredeti bruttó ár is szerepel.
A papíralapú kuponok webáruházban való érvényesítésére , törzsvásárlói
kedvezmények érvényesítésére, pontgyűjtő akciókról információra mindenkor az
aktuális INFORMÁCIÓ - KEDVEZMÉNYES VÁSÁRLÁS tájékoztató menüpont az irányadó. A
Termékek árainak megváltoztatására vonatkozó jogot a Szolgáltató fenntartja
azzal, hogy az árváltoztatás a Webáruházban való megjelenéssel egyidejűleg
válik hatályossá. Az árváltoztatás nem befolyásolja a hatályba lépést
megelőzően megrendelt Termékek árát. A Szolgáltató megtesz mindent azért, hogy
az oldalain megjelenő adatok (termékek ára, elérhetősége, leírása, stb.) a
lehető legpontosabbak legyenek. Amennyiben a Szolgáltató minden
gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel
a nyilvánvalóan téves így például a Termék közismert, általánosan elfogadott
vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő 0
Ft-os vagy 1 Ft-os árra, akkor a Szolgáltató NEM KÖTELES a Terméket hibás áron
szállítani, hanem jogosult felajánlani a helyes áron történő szállítást. A
helyes ár ismeretében, a helyes árról történő tudomásszerzéstől számítva 14
(tizennégy) napon belül, a Vásárló elállhat vásárlási szándékától. Szolgáltató
rendszeresen frissíti a Webáruházban a Termékeket ábrázoló képeket, ugyanakkor
előfordulhat, hogy azok aktuális csomagolása a Webáruházban látható
csomagolástól eltér, különösen akkor, ha a Termék beszállítója akciót,
szezonális marketingkampányt tart, ebből kifolyólag Szolgáltató felhívja a
figyelmet arra hogy, a termékek mellett feltüntetett képek több esetben
csak illusztrációk, minden esetben a termékleírás tartalmazza a termék
jellemzőit. Az ilyen jellegű külsődleges eltérésekért a Szolgáltató nem vállal
felelősséget Az esetlegesen előforduló hibákért a Szolgáltató felelősségére a
45/2014. (II. 26.) kormányrendeletben és a Ptk.-ban rögzített rendelkezések
irányadóak.
A webáruházunk felépítése kényelmes és gyors tájékozódási lehetőséget biztosít
a vásárlók számára. Képpel ellátott kategóriák segítségével könnyedén
navigálhat az áruházban. Megrendelések leadására minden nap 0-24 között
lehetőség van. A Termékekre rákattintva megjelennek azok lényeges jellemzői,
cikkszámuk, rövid leírásuk, és az, hogy aktuálisan elérhetőek-e a raktárból. Az
áruházban található termékek között a bal oldali termékkategóriák menüsor
illetve a középen megjelenő képekkel ellátott termékkategóriák segítségével is
böngészhet. A WEBÁRUHÁZ gomb rákattintásával először az áruházban található
kategóriákat láthatja. Ha olyan kategóriába lép, ahol termékek találhatók,
akkor ott megtekintheti a termékek rövid leírását, árát, egyéb választható
tulajdonságait., itt egy termékből több darab kosárba helyezése a termék alatt
megjelenő kosár gomb többszöri rákattintásával lehetséges. A termékekre
rákattintva bővebb tájékoztatást talál a termékről illetve itt a darabszám
számszerűen kiválasztható nyilak segítségével és a "kosárba
" gombra kattintva a terméket itt is a kosárba helyezheti. Ha az adott
kategóriában lévő összes termék nem fér ki egy oldalra akkor a termékek alatt
lévő számok segítségével lapozhat. Ha ár, cikkszám vagy névsor szerint
kívánja rendezni a kategória termékeit a termékek felett lévő „RENDEZÉS”
funkció legördülő menüjében teheti ezt meg. Lehetőség van keresésre a honlap felső
oldalán megjelenő „KERESÉS” rubrika kitöltésével. Keresés esetén csak a kereső
szót vagy szó töredéket kell megadnia és ha valamely termék megfelel ennek,
akkor a rendszer megjeleníti. A keresés eredményeképpen a termékeknél, mint a
termékkategóriák esetén, lehetőség van lapozásra és a termék részletes
tulajdonságainak megtekintésére is. A kosár tartalmát a jobb felső sarokban a
"Kosár megtekintése" blokk segítségével is ellenőrizheti. Itt
módosíthatja azt, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván
rendelni, illetve törölheti az adott tételt. Lehetőség van a kosár teljes
kiürítésére is.
A megjelenő felületen Vásárló választhat, hogy
· amennyiben regisztrált
felhasználója a Honlapnak, úgy belép az oldalra a „Regisztrált vásárló”
mező jelölésével, belépési adatait megadva, vagy
· az „Új vásárlói fiók
létrehozása” mező bejelölésével regisztrál a Honlapon adatainak megadásával
vagy
· „Vásárlás vendégként”
bejelöléssel megadja a rendelés teljesítéséhez szükséges adatokat.
Ha Ön regisztrált vásárló, de elfelejtette jelszavát, használja a jelszó
emlékeztetőt. Ha itt megadja a regisztrált e-mail címét, akkor a jelszavát
e-mailben elküldjük Önnek.
Az adott áru megrendelésének időpontja az az időpont, amikor megrendelését az
áruházon keresztül eljuttatja a
kereskedőhöz. Megrendelése általában akkor lép életbe, ha online megrendelését
e-mail-ben vagy telefonon is visszaigazolják kollégáink. Az áruházi rendszer
által küldött automata visszaigazolás nem egyenértékű a fent említett
visszaigazolással. Lejjebb görgetést követően a Vendég Vásárló a
„Szállítási és fizetési módok” részre érkezik. Ha pedig a Vásárló regisztrált a
Honlapon, akkor a bejelentkezést követően tud a „Szállítási és fizetési módok”
felületre eljutni.
Vásárló a „Szállítási és fizetési módok” felületen választani tud a fizetési
módok és a szállítási módok között. A szállítási információk megadásával a
Vásárló a kiszállítási lehetőségek közül választhat. A Megrendelt Termékek
kiszállítása kizárólag Magyarország területén lehetséges. A megrendelés
folyamata során a Vásárlónak meg kell adnia azt a szállítási címet, amelyen a
Megrendelt Termékeket át kívánja venni. Kérjük minden esetben olyan szállítási
címet adjon meg ( ez akár munkahelyi cím is lehet ) ahol biztosan át tudja
venni a csomagot Ön ,vagy az Ön által erre feljogosított személy.
Megrendelésenként csak egy szállítási cím adható meg.
A szállítási információk tartalmazzák a kiszállítási költségekre vonatkozó
mindenkori információkat. A szállítási idővel kapcsolatosan rendeléskor csak az
adott termékekre való rákattintással ,a terméklapon feltüntetett becsült
szállítási idő megtekintésével tud informálódni a Vásárló. Ha több terméket
szeretne megrendelni egyidejűleg , úgy a szállítás ideje a vásárolni kívánt
termékek közüli legkésőbbi feltüntetett időpontot kell alapul venni. A
Szolgáltató minden tőle telhetőt megtesz annak érdekében, hogy a vásárlók által
megrendelt termékeket a megrendelésben rögzített határidőn belül leszállítsa.
Ha a megrendelt termék nem áll rendelkezésre, a Szolgáltató erről
haladéktalanul tájékoztatást küld.
Fizetési módok a következőek:
a) Készpénzzel, Bank-kártyával a helyszínen a Vásárló által megjelölt személyes
átvétel helyszínén.
b) Előre utalással: Vásárló a megrendelt termékek árát azok kiszállítását,
illetve átvételét megelőzően fizeti meg az Eladó részére az 1. pontban
megjelölt bankszámlára átutalással. Ezen fizetési mód választása esetén a
Vásárló mindenképp várja meg, amíg az Eladó visszaigazolja a megrendelést, addig
semmiképp ne indítsa el az utalást. Eladó a megrendelt terméket a vételár
számláján történő jóváírását követően adja át a futárszolgálatnak illetve
személyes átvétellel történő rendelés esetén pedig értesíti a Vásárlót arról,
hogy megrendelése az üzletben mely időponttól átvehető.
c) Fizetés utánvétellel készpénzben a futárnak: A Vásárló a megrendelés
végösszegét közvetlenül a futárnak teljesíti készpénzben az áru átvételekor,
magyar forintban.
A vételár teljes kifizetéséig a termék a Szolgáltató tulajdonában marad. Ha a
termék a vételár teljes kifizetését megelőzően mégis – bármely okból – a
Vásárló birtokába kerül, felelősséggel tartozik a Szolgáltató irányába mindazon
károk tekintetében, amelyek megtérítésére senkit nem lehet kötelezni.
Ha Vásárló választott a rendelkezésre álló lehetőségek közül és mindent rendben
talált a megrendelésével és a rendelni kívánt termékekkel kapcsolatban, akkor a
„RENDELÉS MEGERŐSÍTÉSE” gombra kattintva megrendelheti a kívánt termékeket. A
„WEBÁRUHÁZ” gombra kattintva a Vásárló visszaléphet a kosár összesítését
tartalmazó ellenőrző felületről, és folytathatja tovább a vásárlást.
Az „FIZETÉS” összesítő felületen a Vásárlónak lehetősége van ellenőrizni a
megrendelését, így különösen az általa megadott adatokat, a megrendelni kívánt
terméket, annak árát, az általa választott fizetési és szállítási módot.
A Vásárlónak az ellenőrző felületen továbbá lehetősége van megrendeléséhez
megjegyzést fűzni a „MEGJEGYZÉS A MEGRENDELÉSHEZ” blokkban. Itt
a Megrendelt Termékek szállítása kapcsán az átvételre jogosult
személyként a szállítási címben megadottakon túl további személyeket, valamint
a szállítási idejére és módjára vonatkozó egyéni igényeket is megjelölhet a
Vásárló.
A megrendelés elküldéséhez a Vásárlónak ezen a felületen található
jelölőnégyzet kipipálásával el kell fogadnia jelen ÁSZF-et, ADATKEZELÉSI
TÁJÉKOZTATÓT . Ha Vásárló választott a rendelkezésre álló lehetőségek közül és
mindent rendben talált a megrendelésével és a rendelni kívánt termékekkel
kapcsolatban, akkor a „RENDELÉS MEGERŐSÍTÉSE” gombra kattintva megrendelheti a
kívánt termékeket. A „WEBÁRUHÁZ” gombra kattintva a Vásárló visszaléphet a
kosár összesítését tartalmazó ellenőrző felületről, és folytathatja tovább a
vásárlást.
A Megrendelés véglegesítéséről Szolgáltató visszaigazoló e-mailt küld a Vásárló
által megadott elektronikus levelezési címre, legkésőbb 1 (egy) órán belül.
Ebben az elektronikus levélben található a Megrendelés egyedi azonosítója. A
visszaigazoló e-mail egyben a Megrendelés elfogadásának minősül. A
visszaigazoló e-mail a Webáruház működéséről szóló tájékoztató elérhetőségét is
tartalmazza. Ha Vásárló rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és
hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1
napon belül jeleznie kell a Szolgáltató felé, a nem kívánt rendelések
teljesítésének elkerülése érdekében.
A rendelés feladása tehát a „RENDELÉS MEGERŐSÍTÉSE” gombra kattintással
történik, ami Vásárló számára fizetési kötelezettséget keletkeztet.
A Megrendeléssel a Vásárló hozzájárul, hogy a Szerződés teljesítése és
annak figyelemmel kísérése érdekében a Szolgáltató továbbítsa a Futárszolgálat
felé a Vásárló nevét, a megjelölt szállítási címet, a Megrendelés azonosítóját
és összegét, a Vásárló regisztráció során megadott mobiltelefonszámát és e-mail
címét.
A Webáruházból egy Megrendelés alkalmával csak háztartási mennyiségű, bruttó
50.000 Ft-ot (ötven ezer forintot) meg nem haladó összegű Megrendelés
teljesítését vállalja a Szolgáltató. Ezen értékhatár felett előzetes egyeztetés
szükséges , amelyben elsősorban a szállítási időt szükséges letisztázni. A
Szolgáltató tájékoztató levelet küld a Vásárló részére, amint a Megrendelt
Termékeket tartalmazó csomag összeállításra került, ebben megadva azon
elérhetőséget, amelyen a Vásárló a nyomon tudja követni a Megrendelés menetét.
A Megrendelés aktuális állapota mindenkor megtekinthető a Vásárló személyes
fiókjába történő belépéssel.
4. A SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE, JELLEMZŐI
A Szolgáltató visszaigazoló e-mailje a Megrendelés hatályos elfogadásának
minősül, és szerződés („Szerződés”) jön létre a Megrendelt Termékek
vonatkozásában a Vásárló és a Szolgáltató között. A Szerződés alapján a
Szolgáltató eladja a Megrendelt Termékeket a Vásárlónak, valamint azok
elszállításáról is gondoskodik a Vásárló által megjelölt szállítási címre, a
Vásárló pedig köteles a Megrendelt Termékeket átvenni, a vételárat és a
szállítási költséget
megfizetni. A jelen pontban foglalt kötelmek az adott szolgáltatás
teljesítésével szűnnek meg.
A Szerződés határozott időre szól és megszűnik, ha a 2. pontban meghatározott,
valamint a Szerződésből fakadó egyéb kötelmek megszűnnek, és a felek egyike sem
él elállási jogával. A Szerződést megszünteti, ha valamelyik fél a Szerződésben
foglaltak szerint gyakorolja elállási jogát. A Szerződés megszűnése vagy
megszüntetése a Szerződésből fakadó kellékszavatossági és termékszavatossági,
valamint egyéb szabályozott esetekben a jótállási igényeket nem érinti.
A Vásárló a Megrendelt Termékek szállítási költségének megfizetésére köteles a
6. pontban foglaltaknak megfelelően.
A Szerződés távollevők között, magyar nyelven létrejött szerződésnek minősül.
A Szerződés nem minősül írásba foglaltnak , de iktatásra kerül elektronikus
rendszerünkben .
5. A MEGRENDELT TERMÉKEK SZÁLLÍTÁSA ÉS ÁTVÉTELE
a.) Házhoz szállítás
Szolgáltató házhoz szállítást kizárólag Magyarország területén vállal.
A Szolgáltató a Megrendelt Termékeket a Magyar Posta , FOX csomagküldő szolgálat közreműködésével (futárszolgálat) és esetenként Saját céges szállítással szállítja el a Vásárló által megadott szállítási címre. A Szolgáltató Futárszolgálati szállítás érdekében a szállításhoz és a kézbesítéssel kapcsolatos tájékoztatáshoz szükséges adatokat a futárszolgálat rendelkezésére bocsátja.
Házhoz szállítás esetén a Csomag átvételére a címzettként megjelölt személyen túl a vele egy háztartásban élő hozzátartozói, ezek távolléte esetén pedig a címzettként megjelölt személy szomszédjai is jogosultak, ha erre megrendeléskor a címzett/ Vásárló kifejezetten írásban engedélyt adott. Amennyiben a szállítási címnél cég neve van feltüntetve, úgy a cég vezető tisztségviselője mellett egyéb jogosult átvevőnek minősül a cég székhelyén vagy telephelyén tartózkodó olyan személy, aki az átvétel tényét aláírásával és cégbélyegző használatával igazolni tudja. Ha a Vásárló a Megrendelés során a jelen pontban meghatározott személyek egy részét ki kívánta zárni a Csomag átvételére jogosultak köréből és/vagy a jogosultak körébe egyébként nem tartozó további személyt jelölt meg a Csomag átvételére jogosultként, úgy ezen igényét a Szolgáltató továbbíthatja a Futárszolgálat felé, de a Szolgáltató az igény teljesüléséért felelősséget nem vállal. A Futárszolgálat dolgozója nem a Szolgáltató alkalmazottja, tehát a csomag tartalmához nem férhet hozzá, lezárt dobozt, vagy borítékot ad át, amelyben a számla megtalálható. A számla a rendeléskor megjelölt fizetendő összegnek megfelelően kerül kiállításra, amit átvételkor tud a Vásárló kiegyenlíteni a futárnak készpénzben vagy egyéb módon, amelyet a megrendelés során választott.. Bármilyen esetleges mennyiségi, minőségi reklamáció esetén Szolgáltató munkatársai készséggel segítenek, azonban a futár ilyen esetben nem jogosult eljárni.
Futárszolgálati házhoz szállítás során a futár a Csomag kézbesítését legfeljebb kétszer kísérli meg, Vállalkozó saját szállítása esetén szintén kétszer megkísérli a csomagot kiszállítani a Megrendelőnek ha a Csomag kézbesítése bármely szállítási módnál másodjára is sikertelen marad, úgy Postai szállításkor csak a postai értesítésben megjelölt postán, Saját és egyéb futárszolgálati szállításkor a Vállalkozó (Megrendelő lakhelyéhez legközelebbi) Üzletében lehet azt átvenni, a második sikertelen kézbesítéstől számított 10 (tíz) munkanapon belül.
Magyar Posta szállításnál a Vásárló elmulasztja a 10 (tíz) munkanapos határidőben átvenni a Csomagot, a futár a terméket visszaszállítja Szolgáltatóhoz és a Szolgáltató azt továbbértékesítheti, a megrendelést pedig törölheti. A Szolgáltató a Vásárló megadott e-mail címére küldött elektronikus levélben küldi meg elállásra vonatkozó nyilatkozatát.
Abban az esetben, ha a Vásárló utólag mégis kéri a termék újbóli kiszállítását, köteles az új kiszállítás költségét megfizetni a Szolgáltató részére, illetve a Vásárló köteles átutalással előre kifizetni a megrendelésének értékét.
A csomag átvételekor a
futár jelenlétében a Vásárló köteles ellenőrizni annak külső
sértetlenségét. Ha a csomag kívülről szemmel láthatóan sérült, kérjük,
ne vegye át a csomagot!
Amennyiben nem látható a
csomagon sérülés és átvette csomagját de a benne lévő rendelt termékek
láthatóan sérültek, kérjük 2 munkanapon belül vegye fel velünk a kapcsolatot mert az átvételt követően észlelt sérülésért ezen időn túlmenően Szolgáltató
továbbiakban felelősséget nem vállal! Az esetleges további
reklamációk érvényesítése érdekében, kérjük őrizze meg a csomag kifizetését
igazoló bizonylatot. A szállítással, a Házhoz-szállítással, kapcsolatos
kérdések vonatkozásában Vállalkozó Ügyfélszolgálata szolgál információkkal
b.) Személyes átvétel : Személyes átvétel esetén a megrendelt termékeket a számlázott tárgyú e-mail küldési időpontjától számítva 72 órán belül lehet átvenni a Szolgáltató erre kijelölt üzleteiben, az adott üzlet nyitvatartási idejében. Amennyiben Vásárló értesítést követő 72 órán belül nem jelentkezik a csomag átvételével kapcsolatosan, munkatársaink újra értesítik a csomag átvételi lehetőségéről , viszont ha erre az értesítésre sem sikerül kapcsolatba kerülni a Vásárlóval, Szolgáltató fenn tartja a jogot a csomag tartalmának értékesítésére, abban az esetben ha a Vásárló banki előre utalás- fizetési módot választotta Szolgáltató ez esetben visszautalja az érkező számlaszámra a csomagért előre kifizetett összeget, és a rendelést lezártnak tekinti.
6. SZÁLLÍTÁSI KÖLTSÉG
A kiszállításra vonatkozó érvényes díjak folyamatosan megtekinthetőek a Honlap „Információ” menüpontjában, a „Szállítási feltételek” címszó alatt. A személyes átvétel ingyenes.
7. SZÁLLÍTÁSI HATÁRIDŐ
A megrendelés kiszállításának határideje „KÉSZLETEN” jelzett termékeinknél 1-3 munkanap, egyéb esetekben a termékek mellett jelett időintervallum a termékek raktárra való beérkezését jelzik, a kiszállítás határideje ebben az esetben is szintén + 1-3 munkanap a raktárra érkezést követően. Szolgáltató igyekszik a rendelt termékeket a lehető legkevesebb határidővel teljesíteni , viszont Önhibáján kívüli okokból (pl.: gyártói készlethiány , termék megszűnés) nem vagy lassabban teljesíthető rendelések kiszállításáért nem vállal felelősséget.
Szolgáltató – Felek eltérő megállapodásának hiányában - a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a fogyasztó rendelkezésére bocsátani (kiszállítani) a terméket.
A Szolgáltató késedelme esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló jogosult póthatáridőt tűzni. Ha a Szolgáltató a póthatáridőn belül nem teljesít, a fogyasztó jogosult a szerződéstől elállni. A fogyasztó póthatáridő tűzése nélkül akkor jogosult a szerződéstől elállni akkor, ha
a) a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy
b) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni
Szolgáltató a megrendelt termékek kiszállításakor Vásárló részére, a kifizetés igazolására, a termékkel együtt kinyomtatott számlát ad.
8. INFORMÁCIÓ, REKLAMÁCIÓ, PANASZKEZELÉS
A Vásárló a Webáruház működésével, a Megrendelésekkel kapcsolatos kérdéseivel és esetleges panaszaival az alábbi elérhetőségeken keresheti meg a Szolgáltatót:
a. levelezési cím: 1173 Budapest Ferihegyi út 81-83
b. elektronikus levelezési cím: bioforras2(kukac)gmail.com
c. telefonszám: +36 1 4038214
Telefonon Szolgáltató munkanapokon 8 és 15 óra között érhető el .
A telefonon tett panaszokat Szolgáltató azonnal megvizsgálja, majd szükség szerint és a lehetőségekhez mérten orvosolja.
Amennyiben a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet vagy a Szolgáltató részéről a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról. A jegyzőkönyv másolati példányát a Szolgáltató legkésőbb 30 napon belül érdemi válaszához mellékelve küldi meg a Vásárló részére.
Szolgáltató a Vásárló által szóban tett vagy a Vásárló álláspontja szerint a Szolgáltató által nem kielégítően kezelt panaszokra, valamint az írásban tett panaszokra egyaránt azok beérkezését követő 30 (harminc) napon belül érdemben válaszol.
9. SZOLGÁLTATÓ EGYÉB JOGAI
A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a www.bioforras.hu domain nevére, az ehhez tartozó aldomainekre, a Szolgáltató által foglalt minden más domainnévre, annak aloldalakra, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos minden olyan tevékenység, amely a Szolgáltató adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre a Szolgáltató külön engedélyt ad. Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a Szolgáltató adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni. A Szolgáltatás igénybevételével Vásárló elfogadja, hogy a Szolgáltató a Szolgáltatás igénybevétele során a Vásárló által feltöltött adatokat a vonatkozó Adatvédelmi Tájékoztató keretei között bármikor és bárhol, korlátozás és külön díj fizetése nélkül felhasználhatja. Szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a Vásárlók Honlapon történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Honlap első használata alkalmával válnak hatályossá Vásárlóval szemben, azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.
10. EGYÉB RENDELKEZÉSEK
A jelen ÁSZF-ben kifejezetten nem rendezett kérdésekben az alábbi jogszabályok
rendelkezései megfelelően alkalmazandóak: a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013.
évi V. törvény
az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs
társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről 2001. évi CVIII.
törvény;fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, a fogyasztó és a
vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.)
Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező
jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet a fogyasztó és vállalkozás
közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és
jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.)
NGM rendelet.